SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI

HESAP YÖNETİMİ

Sosyal medyada etkileşim almak kurum ve kuruluşlar için hayati önem taşır. Ne kadar etkileşim alırsanız, marka bilinirliliğiniz ve bununla birlikte müşteri güveniniz o kadar artacaktır. Etkileşim almanızın veya bu oranı arttırmanın farklı formülleri vardır; 

. Özgün İçerik Paylaşımı: Kullandığınız görsel, yazdığınız yazılara kadar kopyadan ne kadar uzak, özgün bilgi içerikli olursa erişiminiz o kadar yüksek olur. Çalıntı veya kopya içerikler arama motorlarının algoritmasına takılır ve kullanıcıya daha zor ulaşır. 

. Süreklilik: Sosyal mecralarda yaptığınız paylaşımlar ne kadar bir plana ve rutine bağlı olursa o oranda etkileşim oranınız artar.  

. Hedef Kitlenize Yaratıcı Sorular Sorun: Takipçilerinize ve potansiyel takipçilerinize etkileşime geçirecek sorular hazırlayın. Paylaşımlarınıza yorum yapılması için takipçilerinizi yorum yazmaya teşvik etmelisiniz. 

. Sosyal Bağ Kurun: Şirketinizin veya markanızın sosyal sorumluluk vb. projelerde yer alması, müşteri ve potansiyel müşterilerinize her zaman artı bir değer kazandırır.  

. Hashtag Kullanımı: Hashtaglar yapıları gereği paylaşımların kolay bulunmasını sağlar, dolaylı yoldan da bu sizin daha fazla beğeni ve takipçi kazanmanıza olanak sağlar. 

. Doğru İmla Kuralları: Yapılan bir diğer araştırmaya göre, doğru imla ve yazım kuralları daha fazla ilgi çekerek daha fazla tıklanma alıyor. Hatalı yazılan yazılar kullanıcı tarafından önemsenmiyor ve ciddiye alınmıyor. 

. Canlı Yayınlara Yer Verin: Birçok sosyal medyada aktif olarak kullanılmaya başlanan canlı yayın uygulamalarını kullanarak takipçileriniz ile samimi, şeffaf ve doğal bir etkileşime girebilirsiniz. Yapacağınız canlı yayınlar, hem sizi izleyen kitleniz ile anlık iletişim kurmanızı sağlar. Takipçileriniz sizin onlar gibi ‘’gerçek’’ olduğunuzu görürse artacaktır. 

. Yorum Yapmak: Yorum yaparak, takip ettiğiniz kişilerin takipçilerine erişim sağlayabilir ve onlarla etkileşim kurabilirsiniz. 

. Kullanıcı Analizleri: Hedef kitlenizi tanımak, demografik özelliklerini ve bu kitleye ait genel kullanıcı davranışlarını bilmek sizi bir adım öne çıkaracaktır. Bundan dolayı da hedef kitlenizin dikkatini çeken ,onları harekete geçirecek paylaşımlar yapmanız gerekir. Kullanacağınız üsluptan kullandığınız renklere varana kadar her detaya dikkat ederek karar vermelisiniz. 

 

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ 

Yukarıda sayılan ögelerin tamamı belli başlı stratejiler içerir ve uzmanlık alanına tabiidir. Doğru sosyal medya kullanımı, ürün ve hizmetlerin satışını %50 oranında arttırabilir ve erişilebilirliğinizi zirveye çıkartabilir. Elbette bunlar doğru stratejilerle yapılmalıdır. Bir sosyal medya hesabı bir kuruluşu yükseltebileceği gibi prestijini zedeleyebilir. 

DR. BİLİŞİM olarak verdiğimiz profesyonel sosyal medya yönetimi hizmetimizden yararlanarak etkileşimlerinizi %100 oranında arttırmanız mümkün. 

BUSİNESS YÖNETİMİ

Business Manager, Facebook işletme hesabı oluşturulmasına, yönetilmesine, reklamların verilmesine ve işletmenizin doğrulanmasına olanak sağlayan bir yönetim portalıdır.

Business Manager ile Facebook üzerindeki tüm pazarlama araçlarını tek bir yerden yönetebilme imkanı elde edersiniz.

Portal üzerinde reklam yönetimi yaparken, görevleri komutlandırma özelliği sayesinde işlerinizi kolaylaştıracaksınız.

Eskiden Facebook reklam kullanımı bu kadar yaygın değildi, fakat zaman içerisinde artış göstermesiyle beraber reklam çeşitleri de çoğalmaya başladı. Böylece eskiden kolay olan reklam yönetimi zorlaştı ve karmaşık bir hale geldi. Facebook Business Manager’da tam olarak bu karmaşık yapı kolaylaştırmak için ortaya çıkmıştır.

Profesyonel destek için bizimle irtibata geçebilirsiniz.

FACEBOOK REKLAMLARI

Neden Facebook’ta Reklam Vermeliyim?

Böylesine potansiyel bir kitle varken yapmanız gereken Facebook’ta reklam vermek olacaktır. Böylece reklamlarınız için hedef kitlenizi belirleyip onlara istediğiniz zaman, istediğiniz cihazda erişim sağlayabilirsiniz.

Facebook Reklamları sayesinde internet sitenize trafik sağlayabilir, satışlarınızı artırabilir, mağazanıza ziyaret çekebilirsiniz. Ayrıca sayfanıza ve marka bilinirliğinize de büyük katkı sağlayabilirsiniz.

Facebook Reklamları Nerede Çıkar?

Facebook kullanıcıları bu platformu; aileleri, arkadaşları ve ilgilendikleri konular hakkında yeni haberlere erişmek için kullanır. Reklamlarınız da, hem sitede hem de mobil cihazlarda bu haberler arasında, onlardan biriymiş gibi Facebook ana sayfasında gösterilir.

Facebook Hedefleme Seçenekleri Nelerdir?

Reklamlar için hedef kitle ülkeye, şehre, yaşa, cinsiyete, ilgi alanına, eğitim durumuna, iş unvanlarına, davranışlarına göre belirlenir. Bunun yanı sıra işletmenize göre özel hedef kitleler de oluşturulabilir. Bu sayede reklam bütçesi ürün ya da hizmet ile doğrudan ilgilenen kitle için kullanılmış olur.

Facebook Reklam Ücretleri Neye Göre Belirlenir?

Facebook reklamları gösterim aldığında herhangi bir ücret ödenmez. Kullanıcılar reklam ile etkileşim kurduğunda (internet sitesine ziyaret, beğenme, form doldurma) ödeme sağlanır.

Facebook’a Nasıl Reklam Verebilirim?

Web siteniz veya Facebook sayfanız varsa tek yapmanız gereken tecrübeli bir Facebook reklam ajansı ile çalışmak olacaktır.

Dr. BİLİŞİM olarak hemen bize ulaşın, size uygun bütçe ve stratejiyi beraber belirleyelim.

FACEBOOK DİNAMİK REKLAMLARI

Sosyal medya reklamlarında bir adım öne çıkmak için ne mi yapabilirsiniz ? Rakiplerinizden daha farklı ne yapabilirsiniz diye mi düşünüyorsunuz?

Dinamik Ürün Reklamları ile dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi arttırabilirsiniz.

Facebook E-ticaret Display, reklam pazarındaki yerini de arttırarak Google ile yarışır hale gelmiş durumda. Çıkardığı yeni dinamik ürün reklamları sayesinde, müşterilerinizin internet sitenizde ya da mobil uygulamanızda ziyaret ettiği ürünler ile alakalı reklamlar oluşturmanızı sağlıyor.

Kullanıcıların daha önce ilgilendiği, sepete eklediği ve ya satın almış oldukları ürünleri göstermek üzere reklamlar oluşturuluyor. Siteden alışveriş yapmadan çıkmış olan kullanıcılara da ürünlerinizi tekrar göstererek satış dönüşümlerinizi arttırabiliyorsunuz.

Facebook Ürün Reklamları Nerede Görüntülenir?

Dinamik ürün reklamları, Facebook haber kaynağında, site sağ sütununda, mobil uygulamalarında ve mobil haber kaynağında görüntülenir.

Nasıl Ücretlendirilir?

Dinamik ürün kampanyasında da reklamlar gösterim aldığında değil, kullanıcılar reklamlara tıklayıp sitenize giriş sağladıklarında ücretlendirilirsiniz.

Reklamlar Nasıl Çalışır?

Başlangıç olarak reklam yapmak istediğiniz ürünlerin bilgilerini içeren ürün listesinin hazırlanması yeterli olacaktır.

Daha sonrasında bize ulaşarak detaylı tüm teknik bilgiyi uzmanlarımızdan alabilirsiniz.

INSTAGRAM REKLAMLARI

Instagram Reklam Türleri Nelerdir?

Instagram reklamları ile marka bilinirliği arttırma, internet sitenize tıklama, gönderinizi öne çıkarma, video görüntülemeleri elde etme ve uygulama indirme reklamları yapılabilir.

Reklamlar Nerede Görüntülenir?

Reklamlar, Instagram uygulamasını iOS ve Android cihazlarda kullanan kişilere gösterilir. Mobil cihazlarda kullanıcılara arkadaşları, aileleri ve takip ettikleri diğer Instagram hesapları tarafından paylaşılan görsellerle ve videolarla birlikte gösterilir.

Hedefleme Seçenekleri Nelerdir?

Reklamlar için hedef kitlesi ülkeye, şehre, yaşa, cinsiyete, ilgi alanına, eğitim durumuna, iş unvanlarına göre belirlenir. Bu sayede reklam bütçesi ürün ya da hizmet ile doğrudan ilgilenen kitle için kullanılmış olur.

Instagram Reklamı Nasıl Verilir?

Herkes Instagram reklamı oluşturabilir. Instagram’da yayınlanacak reklamları oluşturmak için bir Facebook Sayfanızın olması gerekir. Şu anda Power Editör aracılığı ile Instagram reklam kampanyası oluşturulabilir.

Instagram Reklam Ücretleri Nedir?

Facebook reklamlarında olduğu gibi reklamlarınız gösterim aldığında herhangi bir ücret ödenmez. Kullanıcılar reklam ile etkileşim kurduğunda ödeme sağlanır.

Daha fazla bilgi almak için hemen bize ulaşın. Size uygun bütçeyi ve stratejiyi belirleyelim.

TWİTTER REKLAMLARI

Neden Twitter’da Reklam Vermelisiniz?

Web sitenize trafik çekmek, kampanyalarınızı duyurmak, hesabınızı tanıtmak ve takipçilerinizi çoğaltmak adına Twitter’da reklam verebilirsiniz.

Twitter’da Kullanıcılar Neye Göre Hedeflenir?

Belirli bir ilgi alanına sahip, belirli bir konuda konuşan herkesi, yaş,cinsiyet ve konum özelliklerine göre Twitter’da hedefleyebilirsiniz.

Twitter’da Reklam Maliyetleri Nedir?

Dilediğiniz bütçe ile reklam verebilirsiniz. Ücretlendirmeler etkileşim başına olmakta olup bu etkileşimler; beğenme, paylaşma (retweet) ve tıklama olabilir.

Neden Twitter Reklamını Bizle Yapmalısınız?

Herhangi bir aracı firmaya gerek duymadan Twitter reklamını direk sizin vermenizi sağlarız.

Kurulacak özel sayaçlarla birlikte reklamlarınızı beraber takip ederiz ve hedeflerinize ulaşırsınız.

LİNKEDİN REKLAMLARI

Reklamlar Nerede Görüntülenir?

LinkedIn reklamları hedef kitlenizde yer alan kişilere profil sayfası, ana sayfa, gelen kutusu, arama sonuçları sayfası, gruplar ve diğer pek çok sayfada görüntülenir.

Hedefleme Seçenekleri Nelerdir?

LinkedIn reklamlarında iş unvanı, sektör, yaş, cinsiyet, ülke, kıdeme bağlı olarak hedeflemeler yapabilirsiniz.

Özellikle şirketler arası ticaret (B2B) yapıyorsanız, yapacağımız hedefleme türü ile direk reklamların yöneticiler tarafından görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi almak için hemen bize ulaşın.

TİKTOK REKLAMLARI

TikTok Reklamları Nedir?

TikTok reklamları hizmeti sizler de son zamanların en popüler uygulamalarından biri olan TikTok’da kendi reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Android ve iOS cihazlar üzerinden fotoğraf, video ve müzik gibi pek çok farklı içeriğin paylaşıldığı TikTok, kısa videoların oluşturularak yayınladığı bir sosyal medya platformudur. Bu uygulama sayesinde çeşitli filtreler, efektler ve müzikler eklenerek 15 saniyelik kısa videolar hazırlanır. Ayrıca 15 saniyelik videoların yanı sıra kullanıcıların toplam kayıtlarını birbirilerine bağlayarak 60 saniyelik videolar da oluşturabilirler.

TikTok, 2019 yılından bu yana kullanıcılarına hizmet vermekte ve şu an dünya çapında 800 milyon kullanıcısı ile öne çıkmaktadır. Bu denli yüksek bir kullanıcı sayısına sahip olmak ise pek çok markanın ilgisini çekmektedir. Snapchat uygulamasının popülaritesini bir anda elinden alan TikTok, dünya çapına hızla büyümüş ve günümüzde oldukça önemli bir konuma gelmiştir. Kısa sürede gayet hızlı bir şekilde büyümeye başlamıştır. TikTokta kısa süredeki bu büyüme pazarlama aracı olarak etkilerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur.

TikTok Reklam Verme Nedenleri

TikTok uygulamasına reklam vermek için pek çok farklı neden gösterilebilir. Oldukça kısa sürede geniş bir kullanıcı seviyesine ulaşan uygulama, sahip olduğu popülaritesi ile reklam yayınlama platformlarının da önde gelen isimlerinden biridir. Peki, TikTok reklam verme nedenleri nelerdir? daha yakından bakalım.

• TikTok, şu an 800 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir.
• Dünya geneline bakıldığında aktif aylık kullanıcı sayısı bakımından en en popüler 6. uygulama olma özelliği taşıyor.
• Ayrıca Google Play ve Apple Store uygulama mağazalarından 1,5 milyarın üzerinde bir indirme oranına sahiptir.
• Bunların yanı sıra dünya çapında 150 ülkede kullanılmaktadır.
• 2019 yılında ABD, Japonya, Kore ve Hindistan gibi pek çok farklı ülkede en çok indirilen uygulama olmayı başarmıştır.

TikTok Reklam Seçenekleri Nelerdir?

TikTok uygulaması üzerinden reklam verebilmek için öncelikle bir reklam hesabınız olması gerekir. Reklam hesabı almak için yapılması gereken ise TikTok Ads sayfasını ziyaret etmek ve burada yer alan ve sizden istenen bilgileri doldurmaktır. Ayrıca TikTok markaların hedef kitlesine ve demografik özelliklerine yönelik pek çok farklı reklam seçeneğini bünyesinde barındırır. Bu reklam seçenekleri ise aşağıdaki gibi karşımıza çıkar;

Yayın İçi Videolar (In-Feed Video): TikTok uygulaması içerisinde “For You” adlı sayfada videolar arasında yapılan geçişlerde sunulan reklamlar yayın içi video reklamları olarak tanımlanır.

Marka Devralma (Brand Takeover): TikTok kullanıcıları tarafından uygulamanın açıldığı sırada videoları izlemeye başlamadan önce görülen reklam seçenekleridir.

Hastag Reklamları: Uygulamnın keşif sayfasında kullanıcıların karşısına çıkan reklamlardır.

Markalı AR İçeriği: Herhangi bir markanın etiket altında özel dans, şarkı veya skeç şeklinde oluşturduğu reklam türüdür.

Influencer Reklamları: Hedef kitle üzerinde etkili olan ve TikTok kullanıcılarının oluşturduğu sponsorlu reklam çeşididir.